.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک عضو شورا:خبرنگاران حق اظهارنظر ندارند

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با این ادبیات که «خبرنگاران حق اظهارنظر ندارند» مانع از پرسیدن سوال یک خبرنگار در صحن شورا شد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، هنوز کمتر از یک هفته از برگزاری مراسم تجلیل روز خبرنگار از سوی شهرداری و شورای شهر گرگان نگذشته است که خیلی زود سخنان شیک و شیرین برخی از اعضای شورا مذاق برخی خبرنگاران را در پانصد و سی‎وسومین جلسه شورای شهر گرگان تلخ کرد.

برای یادآوری هم که شده لازم دانستیم تا سخنان زیبای مراسم نکوداشت روز خبرنگار را که از لسان یکی از اعضای شورای شهر گرگان برآمد را بازگو کنیم چراکه گویی برخی اعضای این پارلمان شهری آن مطالب را از یاد برده و شاید فراموش کرده‎اند.

چراغعلی: خبرنگاران میزبانان اصلی صحن شورای اسلامی هستند

عبدالرضا چراغعلی نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان چندی پیش در آئین پاسداشت علمداران قلم، خبرنگاران را میزبانان اصلی صحن شورای اسلامی خواند و اعضای این پارلمان شهری را در جایگاه میهمان دانست و ابراز داشت: میهمان بودن ما ایهام دارد چراکه آخرین روزهای دوره سوم شورا را پشت‎سر می‎گذاریم و گروه جدید از 12 شهریورماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

ولی انگار برخی یادشان رفته که کرسی‎های مسئولیت برای هیچ کسی ماندنی نخواهد بود و اگر امروز برخی با رای مردم، منتخب آنها شدند باید در مقابل خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی نیز پاسخگو باشند چراکه بازتاب عملکرد کارنامه‎ای آنها می‎تواند مهر تائیدی برای ماندن یا رفتن‎شان باشد، اینها را گفتیم تا گذری بر مطالب پیشین باشد.

پانصد و سی‎وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان همانند جلسات گذشته با تاخیر حدود نیم ساعته آغاز شد و پس از حد نصاب رسیدن تعداد اعضا برای فرم گرفتن جلسه علنی، برنامه با قرائت قرآن و پخش سرود ملی حال و هوای جدی به خود گرفت.

اعضای شورا پس از سخنرانی‎های کوتاهی درباره مناسبت‎های تقویمی و بررسی عملکرد شهرداری در اجرای برخی پروژه‎ها طبق روال گذشته به بحث و تبادل نظر بر روی لوایح پرداختند.

لایحه‎ای که در این جلسه بیش از ‎همه مورد تاکید قرار گرفت موضوع تعیین تکلیف نرخ تاکسی تلفنی‎ها بود که این روزها حساسیت زیادی هم برای رانندگان و هم برای مردم در پی داشته است، پس از حلاجی مسئله و اعلام موافقت و مخالفت برای افزایش نرخ کرایه‎ها از سوی شورائیان، شهردار و رئیس سازمان تاکسیرانی، خبرنگار یک رسانه فرصت را مغتنم شمرد و با هماهنگی رئیس جلسه وارد بحث شد موضوعی که طرح آن یک مسئله شخصی نبود بلکه به دغدغه‎ای برای اکثریت جامعه تبدیل شده و برای دفاع از حقوق شهروندان مطرح شد اما بلافاصله این حرکت مورد انتقاد یکی از اعضای شورا قرار گرفت.

کلاتی: اگر خبرنگاران و شهروندان اظهارنظر کنند نظم جلسه به هم می‎خورد

علی کلاتی عضو شورای اسلامی شهر گرگان، رئیس شورا را مخاطب خود قرار داد و گفت: اینجا صندلی خالی زیاد است اگر امروز کسی به عنوان خبرنگار از اعضای شورا سوالی می‎کند و فردا هم شهروندان حق اظهارنظر داشته باشند نظم جلسه به هم می‎خورد و از مدیریت خارج می‎شود.

اما این در حالی است که در برخی جلسات، شهروندان در صحن شورا حضور پیدا می‎کنند و پس از گرفتن وقت، به طرح سوال خود پرداخته و شورائیان در این باره اظهارنظر می‎کنند اما این بار در اقدامی یکی از اعضای شورا، خبرنگار یک رسانه را مورد انتقاد قرار داد.

ربیعی: با مدیریتی که انجام می‎دهم نمی‎گذارم جلسه از موضوع خارج شود/ فضای جلسه را باز گذاشتم

البته حسین ربیعی رئیس شورا نیز بعد از سخنان کلاتی در دفاع از شیوه مدیریتی‎اش و خبرنگار رسانه موردنظر گفت: برای رسانه ارزش قائل هستم و با مدیریتی که انجام می‎دهم نمی‎گذارم تا جلسه از موضوع خارج شود لذا فضای جلسه را باز گذاشتم.

بنابراین پسندیده است این رفتارها که در صحن شورا دیده می‎شود مورد بازنگری قرار بگیرد که واقعا حقیقت کار رسانه و یک خبرنگار چیست؟.  

گرچه نباید فراموش کرد شورای شهر گرگان با دعوت از خبرنگاران استان در جلسات مختلف این پارلمان، به خوبی ایفای نقش کرده است و همواره این ظرفیت را ایجاد کرده تا همه خبرنگاران از هر طیف و سلیقه‎ای حضور یابند و در این راستا تنها یک رسانه نورچشمی نباشد که این کار در جای خود ستودنی است.

ولی مجددا در پایان باید این نکته را به کرسی‎نشینان شورای اسلامی شهر گرگان یادآور شویم که اگر شما با انتخاب و رای مردم در این جایگاه قرار گرفتید اما خبرنگاران به خاطر رسالتی که بر عهده گرفتند از چنان جایگاهی برخوردارند که بدون رای‎گیری و برگزاری انتخابات، نماینده افکار عمومی شده‎اند لذا شایسته است در برخورد با آنها کمی منصفانه‎تر برخورد شود چراکه یک خبرنگار می‎تواند جایگاهی بالاتر از اعضای شورای شهر داشته باشد و این مهم در سایه لمس واقعیات و مشکلات مردم در بطن جامعه به دست آمده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.204 seconds.